BLOG-ING MOOD
PMR is around the corner . BRB guyss :)

Monday, August 8

Terkilan :(


Wahai cikgu , sampainya hatimu . Aku tahan sebak je melihat kau pergi melihat dan membantu pelajar kelas yang kau ajar tadi . Masalahnya sekarang , kelas aku kau ajar jugak kan ! Kau fikir aku tak nampak le kau , sampai kat barisan budak budak kelas aku , kau terus patah balik . Betul kau ni piliih kasih . Kalaupun ada budak dalam kelas aku yang kau tak suka , menyampah , habistu yang tak bersalah ni kau pakai bantai jela semuanya bersalah !? Semua macamtu . Aku taktahan  sangat . Sungguh , aku jauh hati dengan kau cikgu . Walaupun sebenarnya , aku tau aku tak layak berkata sebegitu . Tapi , adil ke kalau , ckgu je boleh kecil hati and jauh hati deengan pelajarnya ? Tak adil . Korang mesti kata aku kurang ajar , tapi kalau korang sendiri ada kat tempat aku , mesti kau akan rasa apa yang aku rasa . Kau kutuk kutuk kitaorang macam kitorang ni tiada perasaan pula ye , kau ingat kitorang ni tiada hati ke ? Wahai cikgu , kalau lah kau tahu and kalau lah kau dapat rasa apa yang aku rasa ini . Hmm , betul aku terkilan dengan sikap cikgu kau . Wahai cikgu , kami ini hanya lah manusia biasa . Aku tahu kau taksuka dengan segelintir pelajar di dalam kelas aku . Aku tahu , itu . Tapi tidak kesemuanya bersalah wahai cikgu . Ibarat nila setitik , rosak susu sebelanga .


Tapi apakan daya , bila dah duduk dalam satu kelas , belajar bersama sama , nak taknak , kena jugalah aku harunginya . Kau bersalah ke tak ke , tetap jugalah kau tergolong dalam kelas yg sama orang yg bersalah dan apabila cikgu nak marah orang yang bersalah , cikgu bukan sebut nama orang tu , tapi sebut nama kelas . Alahai , sabar jela . Ikutkan hati , aku nak berambus dari sekolah ni cepat cepat . Tak sanggup lagi aku nak duduk kat sekolah ni . Sungguh -..-